woensdag 24 juni 2015

Bamb-ishi

Vlak nadat de eerste Ishi van onder mijn machine rolde knipte ik een tweede want Zoey is een echte verzamelaar en houdt dus ook van giga-zakken. 



Over de stof moest ik ook niet lang nadenken want die koos de juffrouw gewoon zelf. De bambi van Bambiblauw werd uit de kast getrokken en diezelfde avond begon ik er nog aan. Bijna klaar (als in: een klein uurtje van het eindresultaat verwijderd) bleef hij aan de kant liggen want toen kwam er ineens nog een hele hoop ander gerief tussen. 



Een afstudeerkleed in het thema circus voor Arwen, de bomenjurk voor de wedstrijd en dan nog een hoop afscheidskado's voor de juffen (die nu dus netjes op tijd al klaarliggen) later is hij toch afgeraakt. 



Ik stikte paspel aan de mouwen en de zoom van de jurk (want die bambi staat bijna helemaal onderaan tegen de rand van de stof dus veel plaats om om te zomen is er niet) en gebruikte de bijpassende gele stof aan de zijkanten. 


Dat de jurk is goedgekeurd, dat hoef ik niet te vertellen... Haar zakken zaten immers vol met steentjes toen ze thuis kwam van school ;-) 

11 opmerkingen:

  1. Schitterende ishi, die stof lijkt ervoor gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi afgewerkt met de paspel, zelfs mooier dan mocht je het hebben gezoomd. Je dochter straalt alvast in haar nieuwe jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar dat is een KEIGOED idee!! Om dat met die stof te doen!!! Gaat gepiekt worden, en meer dan eens ;) Maar beter goed gepiekt, dan slecht gevonden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die staat haar super goed!! Echt mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw! Ik ben nog steeds geen grote Ishi-fan, maar deze versie vind ik toch wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al veel exemplaren gezien maar de bambi maakt het wel echt mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen