zondag 20 maart 2016

Lente in het land...

Vandaag was de dag waar ze al zo lang naar uitkeek: haar lentefeest!


Ik maakte op naaiweekend (waar ik nog steeds een verslag van moet schrijven) een testjurk. Ik maakte toen de Roma-dress van c'est dimanche. Ik maakte toen al de 6 jaar maar verlengd naar een 8 jaar maar zelfs die viel veel te breed uit voor mijn smalle Arwen, ze droeg hem op haar verjaardag vol trots maar ik vond hem toch niet oké voor een grote dag als haar lentefeest en de 4 jaar gaan verlengen trok echt op niets meer. Op zoek naar een ander patroon dus en uit gewoonte greep ik terug naar het basispatroon waarvan ik steeds content ben: SVDHZ van Griet dus!


Ook de stofkeuze was anders dan hetgeen wat ik eerst in gedachten had. Ik koos uiteindelijk voor een stofje van Lotte Martens dat ik bij Julija's haalde, heel mooie kwaliteit, valt erg soepel en mooi maar rafelt wel redelijk hard, maar ook dat was na het overlocken geen probleem meer.


Alles zat ik mijn hoofd maar toch wou ik dat ietsje meer en zag op de blog van StraightGrain een hele leuke tutorial verschijnen. De puzzelstukjes vielen op hun plaats et voila, het naaien kon beginnen. Op 2 avondjes (aan een traag en vermoeid ritme) geraakte hij af, net op tijd om foto's te gaan trekken vorige week zondag op de eerste zonnige (net-geen-) lentedag.


Ik trok meer dan 750 foto's en kiezen was erg moeilijk. Ik ging van 750 naar 300 naar 50... En hier plaats ik er nog minder, meer zou overdadig zijn :-)


Vandaag was haar feest: ze genoot, ze straalde, ze schitterde en wij... stonden erbij vol trots!


11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie dame! Ze straalt helemaal in haar mooi kleedje. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dochter, mooie jurk en mooie foto's! Het plaatje klopt helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een mooie dag, gevuld met een fijn feest en een feestvarken in een hele mooi outfit, proficiat!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die plooitjes zijn prachtig, heel feestelijk! Ik ben nu aan het naaien met de roze versie, die wordt een kleedje voor de zus van een communicantje. Perfect voor feestjes dus, deze stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi! Ik droeg bijna dezelfde jurk op het communiefeest van mijn Zoon vorig jaar :-) http://byevamaria.blogspot.nl/2015/05/vuurdoorn.html?m=0

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LIEFDE SPELLS DIE WERKEN
    Ik geef dit getuigenis aan partners die moeilijke tijden doormaken in hun relaties, want er is een middel om je trauma's te herstellen. Ik kon de pijn die mijn hart plaagt niet beheersen. Ik was gekwetst en in de war. Ik had dringend hulp nodig, deed wat onderzoek op internet en kwam een pagina tegen waar ik zag dat Dr. Egwali, een spellcaster, die helpt geliefden terug te winnen. Ik nam contact met hem op en hij deed speciale gebeden en spreuken voor mij. Tot mijn verbazing kwam mijn man een paar dagen later thuis. Dus we kwamen weer bij elkaar en er was veel liefde, vreugde en vrede in de familie. Bedankt lieve dokter

    Je kunt ook Dr. Egwali gebruiken, een krachtige spellcaster, neem contact op met +2348122948392 of zijn e-mail "Dregwalispellbinder@gmail.com" voor oplossingen.

    Hij helpt ook met:
    * Beheers je geliefde
    * Liefhebber terug
    * Loterijwinst
    * HIV-behandeling
    * Herpeskuur en zo veel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stel je voor dat je van de ene op de andere dag enorm rijk wordt. Winnaar zijn van een loterij van meerdere miljoenen dollars zal zeker een levensveranderende gebeurtenis zijn voor bijna elke loterijwinnaar. Ik weet dat veel mensen zich zouden afvragen hoe ik de loterij had gewonnen. Zou je me geloven als ik je vertelde dat ik het met spreuken deed? Ik ontmoette deze beroemde spreukgebruiker die bekend staat als Dr Ilekhojie en hij was degene die het voor mij deed. Hoe schokkend het ook voor mij was, mijn beroemde opmerking aan de pers was: "Ik ga me in mijn bed verstoppen." Nooit heb ik geloofd dat Dr Ilekhojie me van de ene op de andere dag rijk heeft gemaakt. Als je net als ik kans wilt maken om te winnen en heel rijk te worden, neem dan contact op met Dr Ilekhojie op gethelp05@gmail.com OF WHATSAPP HEM op +2348147400259 en je zult zeker winnen

    BeantwoordenVerwijderen